Fem fingrar ska skydda dig

En kväll pratade vi om nåt med Isla när hon redan låg under täcket, då hon började fundera på siffror och fingrar. Från hatten började jag sjunga på Lisa Nilssons Handens fem fingrar, Isla blev intresserad så jag sökte upp låten på Spotify. Till min förvåning upptäckte jag att låten passade perfekt till situationen och ju mer jag tänkte på texten, insåg jag att den i själva verket måste vara skriven åt ett barn. Och när jag lite googlade visade det sig att låten är popular på just dop.

Tänka sig. Låten hörde ändå till en av mina favoriter när jag i tiderna lyssnade på Lisa Nilsson väldigt aktivt, men då uppfattade jag den bara som en gullig kärlekssång till sin partner. 

Nu hör den till våra kvällsrutiner, grävde fram Till Morelia-skivan och det är kanske det gulligaste när Isla sjunger med i ”mitt ljus är du”.

  

Kommentera

