Ny vägg

När vi för sex år sedan flyttade till vår lägenhet började jag drömma om en tavla jag sett på Ikea, nämligen denna:

Bild: Ikea

Jag är i princip lite emot att inreda mitt hem med Ikea-tavlor, eftersom jag vill att mina tavlor är lite mer personliga än så. Men denhär fattade jag tycke för, delvis pga min stora beundran för Audrey Hepburn och just filmen Breakfast at Tiffany’s. Gillade även den simpla stilen på tavlan. Stor är det dessutom.

Till slut fick jag min tavla och den fick pryda en vägg i vardagsrummet, dvs på ett ganska synligt ställe. Men så visades ett reality-program om Martina Aitolehti och hennes Esko och hemma hos dem fanns samma tavla. Blev på ett sätt så besviken, eftersom jag inte beundrar deras stil på något sätt och så hade de just samma tavla i sitt hem.

Tänkte inte detta skulle påverka mig desto mer, men efter detta började jag helt klart tröttna på tavlan och en idé om nåt nytt började födas. Efter att vi fyllde en vägg i Islas rum med tavlor, funderade vi om vi kunde grunda en fotovägg på alla ”bättre” foton vi haft utspridda på hemmet. Plus att vi behövde en plats för bilderna vi beställde från den farsaktiga fotograferingen i våras.

På söndagen tog vi äntligen tag i saken:


Är mycket nöjd. Blev liksom mycket luftigare på nåt sätt.

Nu undrar jag bara vad jag ska göra med Audrey? Vill inte sälja henne, för tror jag kan fatta tycke för henne igen en dag, men var och hur ska man förvara den? Någon som vill låna den kanske…?

Kommentera

