Lucka #1

Året är 1989 och skivan Raw Like Sushi kom ut samma år, i maj. Hitlåten Buffalo Stance stal mitt hjärta, men så gjorde även resten av skivan, som jag måste köpa direkt när den kom ut. Kunde säkert alla låtar utantill, speciellt rap-sekvenserna.

Jag var 13 år och skulle inkommande sommar åka på Nordiskt läger till Hillerød, Danmark, som skulle bli en fantastisk upplevelse.

Kände mig dock lite ensam med min passion för Neneh Cherry, eftersom ingen annan tycktes uppskatta henne i helt samma grad som jag. Att sedan få se henne live sommaren 2014 på Flow Festival var STORT för mig.

Mitt första låtval var Manchild, men så tyckte jag introt i denna låt var passande som start för denna julkalender: 

What we’re gonna do is go back – way back!

Kommentera

