Lucka #2

10 år senare, 1999, befinner jag mig i Stockholm, där jag är i utbyte och pluggar Konst, kultur och ekonomi på Södertörns högskola.

Jag lär känna några finska tjejer, som vi hänger ganska aktivt med på festerna som ordnas vid Stockholms universitet. Vilka underbara nderbara fester förresten! Lär känna en kille från Australien, som introducerar det franska bandet Air och skivan Moon Safari, som enligt mig är ett mästerverk! Stämningen är magisk från början till slut.

Tyvärr brukar Air inte spela All I Need live, men å andra sidan förstår jag det. Den kvinnliga rösten är bara så viktig för hela stämningens skull. Moon Safari öppnade även ett stort intresse för fransk, lite mer elektronisk musik (Daft Punk, Phoenix m.fl).

Videon i sig är helt sjukt rörande:

Kommentera

