Lucka #3

Sommaren 1995. Jag har precis skrivit studenten och ska i slutet av sommaren flytta till Österrike för ett år.

Äntligen! Som jag drömt om att flytta utomlands ända sedan högstadiet! Ankdammen kan bli lite trång ibland, om ni vet vad jag menar.

Det här är på ett sätt en vändpunkt i mitt liv och jag kommer under följande år att till en stor del formas till den Catta jag är ännu idag.

Massive Attack har redan imponerat mig med Unfinished Sympathy och Protection, men det är Karmacoma som suger mig med i triphopens och Bristolsoundens värld. Vad är detta liksom? Wow. Under samma år kommer även Trickys soloplatta, där även denna låt lånas.

2 reaktioner på ”Lucka #3

Kommentera

