Lucka #7

1994. Music for the Jilted Generation av The Prodigy kommer ut. Jag är inte så jätteförtjust i första hitlåten No Good (Start the Dance), men Voodoo People igen, jestas! Den symboliserar för mig onsdagarna på KY(nä), då KY-Exit & BA (Beer Academy) är ihopslagna och ALLA är där. Går i gymnasiet och jag och mina tjejkompisar går omkring och gnolar på den varje onsdag under ABI-året.

Det är ändå Poison som blir lite av min ”rebell-låt”, som jag spelar HÖGT i mitt rum till mina föräldrars stora glädje(…). Det snackas mycket om Generation X i dessa tider och jag minns att jag skriver en uppsats bl.a. kring denhär skivan, så stort intryck gör den på mig. Ser dem live på Vanha 1994(?) tillsammans med min vän Nina och minns att stämningen är lite som i just No Good-videon. Självklart ser jag dem även i Messilä 1995, där ALLA tycks ha varit.

Kommentera

