Lucka #10

1993. Dagens låtval är lite speciell, eftersom det här var aldrig någon stor personlig favorit, men den är viktig på många andra sätt.

Egentligen var det ju Achtung Baby som öppnade mina ögon för U2 och den här skivan var lite udda kanske jämfört med den. Men jag minns när jag i efter jullovet berättade för en gymnasiekompis att jag fått Zooropa-skivan som jag önskat till julklapp och hen såg på mig förundrat och konstaterade: ”Du lyssnar nog på så konstig musik nuförtiden.”

Först blev jag lite ledsen, men är tacksam över att jag fortsatte att gå min egen väg och lyssna på just det som känns bra för mig och inte endast vad mina vänner just då lyssnar på. Videon till Numb får mig också osökt att tänka på versionen som Wayne & Garth gjorde…

Kommentera

