Lucka #11

…glömde jag ju publicera här! Sorry!

Hösten 2008 började vi dejta med Joonas. Vi tog det mycket chill i början, kanske främst för att jag var ganska trasig efter alla misslyckade försök till förhållanden tidigare plus att jag just innan vi träffades hade bestämt mig för att vara ensam en tid. Classic.

En kväll bjöd han mig hem till sig och introducerade fenomenet Flight Of The Conchords från Nya Zeeland. Är ofta mycket skeptisk mot nya komedishower och speciellt humormusik är en svår genre. Men när jag första gången hörde Inner City Pressure, en genial parodi på Pet Shop Boys’ West End Girls var jag såld. Tror det var den stunden jag insåg att gillar en man sån humor, kan han nog inte vara så tokig.

Vår bröllopsinbjudan var en ”mixtape” på CD och Carol Brown fick äran att medverka där, eftersom det lite är som jag skulle sjunga den, med alla mina ”ex-boyfriends in a choir” och ”hey, we can eat cereal!”. Bör även nämnas att denna duo även var en av orsakerna till att vi valde just Nya Zeeland som bröllopsresmål…

Kommentera

