Lucka #12

1997 (tror jag). Höll ett mellanår i Karis där jag läste Språk och Turism i Västra Nylands Folkhögskola. Bodde på internatet, men trivdes nog bäst i Helsingfors ändå.

Hängde mest på Manskuns Iguana och en kväll hittade jag mig själv på Tavastia tillsammans med min väns pojkväns vänner och där råkade Eternal Erection med Sam Huber i spetsen uppträda. Tror faktiskt det dessutom var mitt första besök i Tavastia! Var helt blown away av detta till största delen finlandssvensks funkbänd, dom inte lät ett dugg som ett finskt bänd. Som tur blev även mina vänner Micko och Janne ivriga över bändet och blev mitt trogna sällskap på mååånga keikkor de kommande åren. Det blev bl.a. många Funky Eleohant-festivaler, tack vare just EE. Minns speciellt Vappen 1997, då vi lyssnade på Genetics-singeln om och om igen!

Jag vet att det finns en video till Genetics, men den har inte hittar till Youtube, tyvärr. Här är istället Spotify-länk till låten.

Kommentera

