Lucka #14

Augusti 2001. Befinner mig i en stuga på Bogstad Camping i Oslo med mina föräldrar och lyssnar med min bärbara cd-spelare (!) på skivorna jag köpt tidigare under dagen på Platekompaniet. Har tidigare på våren bongat det Bergenska bandet Kings of Convenience i SVT:s geniala Musikbyrån, men får först i augusti köpt skivan.

Har jobbat hela sommaren i Loen, och trots en fin och upplevelserik sommar, har en viss melankoli svävat över den samtidigt. Slutet av sommaren har gått i sjukdomens tecken: först ”halsinfeksjon” och därefter en veckas lång magsjuka. Mina föräldrar har åkt till Norge med bil och möts av sin avmagrade dotter, som ännu är lite krasslig. Känner mig ganska ynklig och just då känns det helt rätt att jag ska åka hem med just mina föräldrar.

Eiriks och Erlends mjuka stämmor går rakt in i hjärtat och passar perfekt in i stämningen. Videon till Toxic Girl får mitt hjärta att smälta ytterligare och en kärlek för Erlend Øye är född (alltså slutet! Man vill ju bara krama honom, stakin!).

Valde att sätta remixversionen av låten på Spotify-listan, eftersom remixskivan Versus är värd att bekanta sig med också!

Kommentera

