Lucka #15

Äh, ligger lite efter här på bloggen…

Skribaläger på Lekholmen 1991. Det var mycket De La Soul och MC Hammer (+AC/DC…) då, men där lärde jag känna Emma Salokoski, som just då var var helt tokig i Lenny Kravitz och introducerade Mama Said-skivan åt mig.

Efter skribalägret traskade jag till Free Record Shop (eller kanske var det Fazer Musiikki ännu då?) och köpte Mama Said OCH EMF‘s Schubert Dip, som jag lyssnade på HELA sommaren på landet. En lite udda kombination kanske men jag kanske insåg just då att det är helt ok att lite mixa med genrer och gilla det som känns rätt.

Så tack, Emma för introduktionen OCH för brevväxlingen under några års tid. De breven var viktiga för mig, speciellt om somrarna!

Kommentera

