Lucka #17

2007 kom The Nationals genombrottsskiva The Boxer ut. Jag var såld direkt vid stället då Fake Empire rullar igång ordentligt. 

Följande sommar skulle de och Interpol uppträda på Ruisrock och jag fick min kompis Janne medlockad dit för en söndagstur. Och det var ju hur kul som helst! Little did I know att även min framtida man var på samma festival och även han var imponerad av The National. Det var faktiskt ett av våra första samtalsämnen när vi ett par mån senare började chatta på MSN Messenger. Efter det blev bandet lite ”vårt bänd”. 

The Nationals Stockholmskeikka var även Ida-Linas och mitt första diskussionsämne. Och så råkar ju Matt Berningers dotter också heta Isla!

Kommentera

