Lucka #19

2002 bor jag i Bortre Tölö. Ur Ultra Bras aska föds Scandinavian Music Group, vilket är en mycket positiv nyhet till oss som sörjt Ultra Bra. SMG fortsätter i samma anda och Onnelliset kohtaa berör en så djupt in i hjärtat. Lockar Mette med mig på deras första keikka på Tavastia och känner att jag kunde börja gråta när det är så fint.

Terhi Kokkonen & Joel Melasniemi har separerat men är ändå i samma bänd och spänningen känns, både på skiva och på scen. Och det är kanske det som just fascinerar, att hjärtesorgen är så konkret: De där två har också gått igenom det. Ett band jag även förknippar starkt till mina vänner Lotta & Juulia.

Terhi har upplevts lite som en bitch tidigare men i videon till Minne katosi päivät känns hon plötsligt sårbar och mer sympatiskt på nåt sätt.

Kommentera

