Lucka #20

Tidigt 2000-tal. Egentligen var mitt låtval Helsinki Rock City, men den finns ju inte på Spotify! Hur som helst, när den låten kom ut, kände jag mig sååå stolt över Finland, som äntligen kom ut med något riktigt coolt, som man med stolthet kunde exportera utomlands. Vi sprang aktivt på Giant Robots keikkor, glömmer speciellt inte keikkan på Hietsu i värmebölja! Ah!

Denhär tiden jobbade ju frontfiguren Tuomas Toivonen på Radio Helsinki och var en av favorit-DJ:na på Radio Hki Clubarna.

Hela Superweekend-skivan förknippar jag starkt med tiden jag bodde i Tölö.

Låten jag valde var ironiskt nog Airport City, men den i sin tur igen finns inte på Youtube, där igen mitt ursprungliga låtval finns:

Kommentera

