Lucka #24

Som det kommit fram under denna resa, så har jag haft mycket otur i kärleken genom åren och trodde länge att jag nog aldrig kommer att träffa någon som orkar med mig. Men hoppet försvann aldrig och när jag äntligen slutat söka, dök Joonas upp, när jag minst anade det. Han hade visserligen funnits på ett hörn genom åren, utan att någondera av oss hade noterat den andre.

När man träffar någon i ”mogen ålder” (jag var 32), vet man ganska bra vad man vill ha. Och allt gick ganska snabbt: Under ett år efter att vi träffats köpte vi ett gemensamt hem, två år senare gifte vi oss och ett år därpå blev två tre. Joonas har en förmåga att introducera musik åt mig, som kanske inte är direkt hans musiksmak men som han tror jag kunde gilla och oftast har han rätt. Hello Saferide var en av dem. Alla snackade om Säkert just då, men iaf jag visste inte att Annika haft ett engelskspråkigt projekt tidigare.

När vi hösten 2011 skulle gifta oss, hade vi bestämt oss för att det skulle vara en bröllopsdans, inte -vals. Men så råkade Get Sick Soon passa med sina ord och var dessutom en vals! Perfekt!

Kommentera

