Beach 2016

Vet ni vad jag tycker är ganska intressant? Efter att jag i tre år kämpat med att bli av med graviditetsövervikten insåg jag idag att jag nått min startvikt, dvs vad jag vägde innan jag blev gravid. Alltså för fyra år sedan. FYRA ÅR.

Det har gått så långsamt, trots att jag testat det mesta och sprungit och haft mig. Visst har en del av kilona försvunnit längs vägen (hallå, gick ändå upp 27 kg!), men hade inte tänkt mig att det skulle gå då här trögt. 

Men så bestämde jag mig efter nyåret (och alla praliner under jullovet…) att jag nu ska satsa på lite ”Beach 2016”, som ska gälla redan i mars. Ingen HC-diet, bara lämna bort alla sötsaker och onödiga herkkun. Samtidigt ville jag testa på hur det skulle vara att vara utan mjölkprodukter, främst ifall det har någon inverkan på min konstanta snuva. Bytte alltså ut mjölkprodukterna mot havre-/sojaprodukter. I samma veva tog jag även brödpaus, eftersom jag inte alltid känner att bröd passar mig precis. Men annars helt normal mat, pasta, ris och stuff, har inte orkat tänka på det så mycket. 

Och plötsligt började vikten rasa! På ett par månader – då jag dessutom varit lite krasslig / inte haft lust att röra på mig – har jag gått ner typ 5 kg. Utan att ens anstränga mig. Och jag undrar: Kan mjölkprodukter på riktigt ha en så stor inverkan?

Anyways, ville bara rapportera, eftersom jag vet att ni vet hur mycket jag kämpat. Känns inte fullt så motbjudande att visa sig i bikini om några veckor…

  

3 reaktioner på ”Beach 2016

  1. Jag hade grym flow (jämf med hela året efter C)innan graviditeten med A de bara plötsligt börja lossna. Kan de ha med hormoner att göra? Nu ska man ju int banta under amningen men lite sku de nog få börja lossna (eller helst mycket…) Grattis till ditt resultat!

    Gilla

  2. Wow så bra! Hade det någon inverkan på snuvan? Och har inte du, precis som jag, haft problem med konstant trötthet? Liksom också då när du får sova? Har du märkt någon skillnad angående det?

    Jag blev också rekommenderad av en läkare att i en månad testa maidoton ja viljaton. Och att annars också äta lite efter paleoprincipen. Har inte ännu testat eftersom jag håller på med ett dietprogram nu, men ska göra det när detta tar slut. Jag har också börjat misstänka domdär mjölkprodukterna och har egentligen aldrig försökt vara utan dem för jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR ju mjölkprodukter 😀

    Din story gör att jag är ÄNNU mer taggad att testa. Jag går ju egentlligen inte ner i vikt av att sporta och motionera känns det som, utan det är någon med maten som gör att min kropp är i en konstant obalans, och resultat har jag alltid fått genom kosten.

    Gilla

    • Jag kan inte riktigt påstå att snuvan lättat efter att jag pausat med mjölkprodukter, men så har jag ju haft snuva året om på sistone. Har samtidigt försökt trappa ner på allergimedicinerna så kan inte helt direkt se resultat gällande snuvan. Men var till en homeopat förra veckan som gav mig en massa homeopatiska piller som jag ska testa nu denhär våren. Hon tyckte också att mjölk helt tydligt inte gör bra åt mig, MEN att surmjölksprodukter (ost, fil, yoghurt, raejuusto osv) är ok. Tänker nu ännu undvika dem också en tid.

      Gilla

Kommentera

