Extempore morsdag

Vi har den oturen att morsdagen ofta brukar gå på varann med Hockey-VM. Min man är ju fan av FM-ligahockey, men VM påverkar hans jobb, så det är sällan han får ledigt till morsdag. Och det suger, tycker jag. Men vad kan man åt saken, något vi bara måste leva med, när man jobbar skiftesarbete.

Vid ett skede såg det ut som att jag inte skulle ha möjlighet att fira min egen mor heller och trots att vi firade i förväg på torsdagen, hängde jag läpp över saken igår (visade sig även att PMS hade en viss inverkan i min Morsdagsblues…). Undrade också över min enorma trötthet som drabbat mig typ förra veckan. Somnar varje kväll i soffan (vilket är ytterst ovanligt för mig) och en kort promenadsträcka känns supertung. Sover väl om nätterna, så inte heller där hittas orsaken, men tröttheten känns typ lika överväldigande som under de sömnlösaste perioderna. Har ingen annan förklaring än björkpollen. That must be it.

Hur som helst började morgonen med mys tillsammans med min fina familj och frukost på balkongen med Sachertårta och skumvin.


Sen sökte min snälla pappa Isla och mig med bil och vi åkte ut till sommarstugan, som är turligt nog, ganska nära. Så det blev en varm och fin morsdag sen också med havsluft, läcker grillmat och mycket barnskratt. Gårdagens deppighet var som bortblåst!


En reaktion på ”Extempore morsdag

Kommentera

