Eurovisionsveckan

Eurovisionsveckan är här, woop woop! På fredagen flyger vi till Stockholm och jag ser helt otroligt massor fram emot att få hänga i ESC-bubblan i några dagar. Planer finns att besöka bland annat Eurovision Village på Kungsholmen och ESC-utställningen på ABBA-museet. Vi har ju biljett till Family Show på lördagen och var vi ser finalen vet jag inte ännu. Men fast det skulle vara på hotellrummet så stör det mig inte!


Extra intressant är ju just årets ESC, pga att det var i just Globen jag senast såg evenemanget live. Men då rusade jag från ett seminarium i Göteborg till Stockholm samma dag och kan inte minnas att jag på något sätt upplevde ESC-stämningen i gatubilden då. Förutom att det spelades Roger Pontare från typ varje fönster när vi promenerade till Globen. Kanske det bara ordnades mindre runt ESC då?

Jag undersökte ju just den produktionen ganska noggrannt efteråt och det året fick en speciell plats i hjärtat. Blev riktigt inspirerad att gräva fram mitt slutarbete igår:


Men innan Stockholm kommer ju semifinalerna! Och som bekant brukar jag ju presentera mina favoriter här på bloggen, så även i år. Stay tuned alltså!

2 reaktioner på ”Eurovisionsveckan

Kommentera

