Semifinal 1 – hur gick det?

Som sagt, så hade jag inte så många storfavoriter under tisdagens semifinal och ingen lyckades riktigt vinna mitt hjärta tack vare liveframträdandet heller. Isla vägrade dessutom somna förrän kl 23 (plus åt henne dock att hon lyssnade på min norska Grand Prix Party-skiva med bl.a. Främling och Dschingis Khan…), så såg första timmen med ganska låg volym vilket var riktigt antiklimax.

Var riktigt besviken på Sandhjas framträdande. Hennes härliga, positiva energi var som bortblåst och sången var falsk från början till slut. Scenshowen kändes riktigt stökig med en massa kvinnor som bara bailar utan någon som helst koreografi. Väldigt typiskt finskt med andra ord. Och riktigt synd på en låt med potential.

Annars tippade jag 8/10 rätt. Estland hoppades jag lite på trots att Jüri var riktigt creapy. 

Såg på Studio Eurovision med Gina Dirawi innan sändningen och där intervjuades bl.a. ryska Sergej. Och fan, han verkade ju som en riktigt sympatisk kille! Argh.

Annars älskade jag svenskarnas humor och Europe-skämten uppskattade i alla fall jag! Och sällan har det varit ett lyckat koncept med föregående års vinnare som konferencier men shit så bra Mums var! Vilken tur att han har sin Skansen-bakgrund i bagaget.

Kvällens stora vinnare var dock mellanakten The Grey People. Jag brukar sällan gilla dansföreställningen men denhär fick mig att stanna upp och bli riktigt rörd. Ett mycket viktigt och aktuellt ämne. Om du missade den, kolla här:

2 reaktioner på ”Semifinal 1 – hur gick det?

  1. Jag tyckte också att Sandhja var dålig i finalen.. Jag missade den mellanakten, eftersom jag var tvungen att lägga mig pga tidig uppstigning följande dag.. Men oj så häftig den var, blev faktiskt lite rörd i slutet!

    Gilla

Kommentera

