Favoriterna i Semifinal 2

Om jag inte hade storfavoriter på tisdagen, så finns flera av dem i torsdagens startfält:

Ukraina – Den här går under huden på mig, den är bara helt superrörande på ett magiskt vis. Är inte helt lika imponerad av det liveclip jag sett med Jamala som jag är över studioversionen. Men Ukraina brukar leverera så tror nog vi kan lita på det. Och ja, vi förstår ju alla att det inte handlar bara om år 1944…

Australien – Jag maindar inte alls att Australien är med om de fortsätter skicka så här bra låtar. Har inte så mycket annat att kommentera än att det är en bra poplåt. Punkt. 

Lettland – Även detta en bra poplåt. Blir kanske lite lite tjatig mot slutet men diggar soundet. Känns för övrigt att bidragen är lite modernare i semi 2?

Georgien – Ai että! Som Nine Inch Nails-fan kan jag inte säga annat än att jag är glad över att sådana här bidrag finns med! Den är som Montenegros och Cyperns lite mer begåvade barn.

Bulgarien – Den här har jag inte riktigt noterat tidigare och det oroar mig att jag lite glömmer bort den emellanåt. Men låten är ju riktigt bra! Och hon är cool. Sheivad sida rules (säger en som just låter sin växa ut…)!

BUBBLING UNDER:

Belgien – Helt kiva fiilislåt. Inte nära samma nivå som Loïc Notte förra året men ”ihan kiva”.

Litauen – Helt kiva poplåt.

Irland – Samma kommentar som ovan.


Ja, det blev en hel del fler låtar än på tisdagen. Flera påstod att tisdagens semi hade hög klass men jag vågar påstå tvärtemot. Är förberedd på att några favoriter måste lämna gejmet ikväll. Notera även att jag inte lyft några nordiska bidrag som favoriter (Island kändes ju också lite blah i första semin) och DET är ovanligt. Nå, vi har ju ännu Frans…

En reaktion på ”Favoriterna i Semifinal 2

  1. Jag gillade också fler bidrag från 2a semifinal jämfört med den första 🙂 Hittills är Australien min favorit, mina två andra favoriter (som jag faktiskt tror jag placerar i topp 3-listan för egen del) uppträder för första gången ikväll; Frankrike och Italien 🙂

    Gilla

Kommentera

