Turbotennis 

I slutet av året fick jag äntligen min Kutte dvs Turbojugend-jeansjackan, som jag beställde typ i oktober, efter att jag blivit officiellt medlem (och inte den hangaround jag varit i åratal). Först idag hade jag min första chans att klä mig i den, när den årliga Turbotennisen gick av stapeln, denna gång i Kajsaniemi.

Hade några patchar som jag fått tidigare, som jag sent igår kväll sydde fast i jackan, bl.a. min Turbojugend MILF – Only the hottest moms in town-patch, som jag med stolthet kommer att bära. Det är en internationell TJ-grupp som inte ens Joonas får höra till!

Eurovision meets Turbojugend – bra med lite kontraster i livet.


De här Turbojugend-eventen brukar vara skönare att gå på helt på tumis, men nu råkade det sig mellan två veckoslut då Isla redan behöver barnvakt. Så vi beslöt oss för att besöka endast tennisdelen och skippa kvällsaktiviteterna.


Joonas och Isla hade sina nya t-shirts från Tshirt Store i Stockholm med Cornelis Vreeswijk & Astrid Lindgren. Till saken hör ju att Turbonegros ursprungliga solist, Hank von Helvete spelade Cornelis i filmen som gjordes om honom för några år sedan. Sjukt bra film förresten! Därav kopplingen. Astrid… not so much.


I samband med tennisen hade vi en liten photoshoot också till ett fint projekt vi har äran att medverka i… Men mer om det senare!

Kommentera

