Hello darkness, my old friend

För exakt ett år sedan blev jag rejält blond hos frissan och jag tror det var det blondaste mitt hår kunde bli. Fick samtidigt inse att mitt hår aldrig kommer att bli vitt/grått pga för mycket rödpigment och samtidigt tog mitt – annars så starka – hår enormt mycket stryk av blonderingen. 

Allt för många bilder på mig i svart hår började dyka upp bland Facebookminnen och i våras tog jag första steget åt det mörkare hållet och färgade rötterna mörka. Den färgen blacknade dock och efter desperat korrespondens med min frissa Maria, fick jag idag komma på en extra färgning till Kampajussi i Tölö.


Tänkte ”äh, nu orkar jag inte vela längre” så mitt hår färgades med brun färg nr 3, alltså den mörkaste mörkbrun som finns, alltså nästan svart. För det är nog den hårfärgen jag sist och slutligen trivs bäst i.


Förvandlingen från ett år tillbaka till idag.


Riktigt nöjd är jag. Plötsligt hade jag blå ögon igen, hoppsan!

3 reaktioner på ”Hello darkness, my old friend

  1. Ping: Embrace the grey | Catten

Kommentera

