En vecka utan barn

Igår åkte vi till stugan på tremis och nu sitter vi i bilen på tumis med Joonas på väg tillbaka till stan. Känns konstigt och faktiskt ganska vemodigt.

Dagiset stängde på fredagen men vi måste ännu jobba en vecka innan vårt sommarlov börjar. Joonas återförenas visserligen redan på torsdagen med Isla, men själv åker jag till Seinäjoki på jobbresa och kommer hem först på söndagen. 

Jag vet att hon har det bra, hon sade så glatt ”heippa!” när vi åkte, men fan så det skär i hjärtat. 

Situationen skulle kanske vara en annan om vi var på väg på semesterresa på tumis men kommande vecka lockar mig inte på något sätt. Skulle inte semestern vänta efter veckan, tror jag att jag skulle gå helt sönder.

3 reaktioner på ”En vecka utan barn

  1. Know the feeling! Ska själv just köra mina ungar till flygfältet för en vecka hos mummi och vaari. Tystnaden är värst första dagen, sen börjar man lite ease in to it…och snart märker man att vitsi vad skönt att vara helt fri att spontant göra vad man vill, träna, gå på afterworks, hasa runt i butiker utan någo tider att passa. Inte så illa det heller så försök att njuta lite också!

    Gilla

    • Jo alltså förra sommaren var jag ju ensam hemma när jag jobbade medan andra hade semester & det var ju just afterwork / se på Netflix efter jobbet / gå o springa när du vill typ. Men har framför mig en ganska tung jobbvecka i Seinäjoki (du kan ju googla vilket event börjar där på onsdagen…), så det blir lite annorlunda denna gång.

      Gilla

  2. Ping: Så kommer du ur barnfria bluesen | Hannah Norrena

Kommentera

