No more rastas

Jag ÄLSKAR att fläta Islas hår och hon låter mig så tacksamt göra det. Men hennes hårkvalitet är sådan att det trasslar sig direkt när man borstat det och inga oljor och utredningssprayer hjälper.

Efter sommaren (dagen innan dagisstart) tröttnade jag på skriket varje hårborstning åstadkom så jag beslöt mig för att testa mina frisörkunskaper och för första gången i mitt liv klippte jag någon annans hår. Eller visst har jag trimmat Joonas hår ibland men det är inte helt samma sak som att klippa rakt en 3-årings hår.



Fick nog lite panik när jag insåg att jag klippt lite mer än jag tänkt mig och Isla skrek först: ”sätt tillbaka det!”. Men lugnade ner mig följande dag. Tänk så en frisyr kan ändra på en person:

2 reaktioner på ”No more rastas

  1. Hur nätt som helst! Jag flätar alltid min dotters hår som fort knox för det blir så sjukligt trassligt efter fem minuter annars. Plus att det inte blir lika smutsigt och lössen har svårare att få grepp.

    Gilla

    • Jag flätade också Islas hår nästan varje morgon men det var nog många rasta-/trasselklimpar som flätades in i flätan, orkade inte ra skriket hela tiden. Har hör detdär också att lössen inte kommer åt flätat hår lika bra!

      Gilla

Kommentera

