Sleepless in Espoo

Vet ni vad som är jäkligt frustrerande? När man äntligen får barnets sömn att rulla lite smidigare (att lämna bort dagssömnen hjälpte, halleluja!), så sover man själv som en kratta.

Jag får inte sömn, vaknar längs natten, och vaknar allt för tidigt på morgonen och får inte sömn pånytt. Mest frustrerade detta under Flow, då vi sov på hotell och skippade t.o.m. en morgon frukosten för att istället satsa på sömnen. Och så vaknar jag ändå alldeles för tidigt och får bara inte sömn. FAN!

Det är bara lite för mycket just nu med flytten och jobbet (mest det faktiskt…) och alla tankarna rullar förstås i tankarna när man borde sova.

Besökte arbetsplatsens massör på torsdagen och hon kommenterade direkt efteråt att jag tydligen inte sover så bra. Att jag hade stelhet på ett sånt ställe på ryggraden, som borde få tid att återhämta sig under nätterna, men om sömnen blir för kort/hackig har den inte chans att göra det.

Ville bara gnälla lite när jag ögonen i kors åker till jobbet och undrar hur jag ska klara mig genom kommande arbetsveckan…

4 reaktioner på ”Sleepless in Espoo

  1. Här är min räddning: 1) Marconi Union, Weightless. lär ska vara världens mest avslappnande låt. Komponerad av vetenskapsmän som även är musiker. Funkar! 2) Absolute mind podcast med Paula Sweet: Självhypnos med olika teman. Det tar några lyssningsvarv men sedan börjar det skula. Och jo. Har smygstartat en ny blogg. På engelska igen, det är mitt känslospråk och känns mycket bättre att skriva på än svenska. Hoppas nukkumatti kommer snart.

    Gilla

    • Spikmatta brukar va min räddning och hjälper mig att somna. Men så vaknar jag igen av Joonas’ snarkning eller annat (trots öronproppar) o så får jag int sömn. Men jee för ny blogg!!!

      Liked by 1 person

Kommentera

