Skillnaden mellan olika sociala medier

Igår spenderade jag ca. 5h i vårt blivande hem och målade väggarna i badrummet. Badrumsvägg är ett ganska utmanande projekt (kan berätta om det mer i ett annat inlägg) men slutresultatet blev kiva. Eftersom jag målade det hela ensam, men 4h sömn föregående natt, kände jag mig ganska nöjd och stolt.

Publicerade följande bilder både på Instagram och Facebook:


Nämnde även i bildtexten att vi ännu ska måla golvet med kakelfärg.

Instagram fylldes snabbt med kommentarer typ ”Spännande, berätta mer!”, ”Ser bra ut!” osv. medan första kommentaren i FB var typ: ”Lönar sig inte att måla golvet, färgen hålls inte.” punkt. Detta ledde till fler liknande kommentarer och visade sig att skribenterna hade erfarenhet av ett helt annat märke.

Visst kom det kivoga kommentarer också men överlag var det den negativa stämningen som blev kvar. Och nu ville jag bara ha en klapp på axeln, eftersom jag typ aldrig målat en vägg. Facebook är bra när man vill ha goda råd, men nu ville jag inte ha det.

Har ju redan konstaterar detta fenomen tidigare, men tyckte gårdagens statusuppdatering var så exemplarisk.

9 reaktioner på ”Skillnaden mellan olika sociala medier

  1. Klapp på axeln! Skillnaden så fort färgerna i bården och den blå ”marmorn” inte syns är ju jättestor, det blev mycket bättre. Och intressant med attitydskillnaderna…

    Gilla

  2. Jag läste det o tänkte lite samma! Måste man genast va negativ. O så ”när ni fixar golvet måste ni laga väggarna o” nåmen tack cpt Obvious, nu handla de om att måla kakel.

    Gilla

  3. Det var nån på finlandssvenska bloggare som hade använt samma kakelfärg och målt ett skitsnyggt mönster, minns tyvärr inte vem det var. Jag tror det blir jätte bra. Har funderat sen jag läste det inlägget att måla vårt wc golv som vi int hade rahkeet att fixa det när vi remppade.
    Plus i boken från mig att ni orkar fixa så duktigt!

    Gilla

    • Golvet e dock ännu ogjort… Målade en plänt så att vi fick tvättmaskinen på plats, måste få tvättat byke! Strävar till att fortsätta på veckoslutet.

      Gilla

  4. Älskar den grå färgen! måste bara kommentera om din some-observation. Har helt samma tankar och känningar, därför undviker jag fb som pesten. Tycker sociala medier ska ge mej bra fiilis och knuff framåt och det är alltid med darrande fingrar jag postar nåt på fb (obviously aldrig, hehe). Har ibland funderat om det beror på att fb varit med så länge och ens vänner där är mer från ett större spektrum (eller hur man nu förklarar det), medan insta är mer som det där bästa gänget.

    Gilla

    • I know. Har minskat betydligt på mitt användande av Facebook, men ibland är det kiva att säga någo där också. Men alltid samma grej… Men jo, gillar grå färgen också!

      Gilla

  5. Ping: Om att måla badrumskakel | Catten

Kommentera

