Projekt ”prinsessakaka”

Redan tidigt i höst meddelade Isla att hon ska ha en ”prinsessakaka”. Gaaah, jag som inte alls står ut med prinsessiga grejer, vad sku vi hitta på? Hon fortsatte tjata om prinsesskaka, så då hjälpte inte annat än att förverkliga damens önskemål. 

Men hur göra en prinsesskaka, som samtidigt ser ut som Isla, som inte ens är så värst prinsessig av sig? Barbiekaka? Njae, inte helt ”vi”. 

Vi hade endast några prydnader klara när vi sent på fredagkväll började pyssla med kakan. Och nu måste jag lyfta hatten åt Joonas, som är drivkraften bakom kakorna varje år. Jag kommer med idéerna och han förverkligar (och jag assisterar). Och sockermassa – som jag hatar det som material! Gillar att baka, men choko och glasyr e mer min grej.

Slutresultatet blev denna:

Kommentera

